Ensam Marre söker!!!

Har haft en bra dag idag,Tin-Tin och jag har gjort en snabbis på stan och sedan har varit på en långpromenad i Skatås med en väninna och hunden Chaplin.
Vi ska spela bingolotto och sedan är det dags för årets Ensam mamma söker. 



Kommer ni ihåg förra säsongen ??? Jag kommer ihåg den med ett leende på läpparna,

Se här! 
andra videon ser ni här!



Detta var superkul och en upplevelse jag aldrig kommer att glömma, det var en vår av långa samtal och intervjuer, utfrågningar utan dess like :-)
Vi var 10 st utvalda mammor som fick åka på slutcasting i stockholm och sedan blev vi 6st som fick göra en annons i tv 3
Resan till Stockholm var inte rolig då jag hade dragit en visdomstand så jag tror jag åt ett rör treo på tåget upp
Var svullen i halva ansiktet och satt i intervjuer hela dagen och skulle visa min fina sida haha kunde knappt prata
Trodde det var helt kört men kidsen var så nöjd med resan till storstaden då vi sällan är i Stockholm :-)
Tin-Tin fotade allt i bilen till Meter Film ( Johanna och hennes kids var på samma tåg och vi förstod att dom skulle till samma ställe :-) )
Gissa om jag blev glad när dom ringde och berättade att jag var en av sex.
Jag pluggade hotell, restaurang och konferens och hade varit ute på praktik i endast tre dagar då det kom ett helt filmteam och filmade, efter det åkte vi hem till kojjan och det filmades mer
Vi var helt slut efteråt men hade så roligt, det var jättevarmt den dagen och hur varmt som helst i vår lilla tvåa på 49kvm
Ett filmteam, kameror samt en jättelampa som värmde som tusan - därav mitt röda fejs haha ( hade inte en tanke på att kolla sminket som hade åkt på tidigt på morgonen *asgarv*.)
Alla skumma frågor och för att inte tala om mina larviga svar, kidsen satt och gapskrattade och fick bita sig i läpparna för det skulle ju vara tyst i bakgrunden.


Jag trodde jag var smart och hade förberett med tacos men trodde ju inte att dom skulle filma samtidigt som vi åt, fy vad jobbigt :-)
Sent på kvällen när filmteamet åkt gick vi till pizzerian och kastade i oss varsin pizza

Vi är jätteglada för det vi fick vara med om och visst hade det varit en annorlunda sommar om vi hade gått vidare för inspelning men jag är nöjd och är glad att det inte blev så på ett sätt
Jag hade nog inte pallat allt runtomkring, vill vara anonym och är inte en tjej som vill stå i centrum på det sättet men visst hade vi kört på.

( signaturmelodin Det blir en sommar i Sverige igen sjöng vi Det blir en sommar med Marre och en massa grabbar men det blev ingen sommar med Marre)

Jag fick en brevhög av beundrare och träffade ngr, kidsen och jag gjorde en egen grej och jag har fått nya vänner tack vare tv3, dock fann jag inte kärleken men men har inte gett upp :-)

Jag är fortfarande singel så om ngn är intresserad så hör av er ! Ha hahaha 
gärna kåt glad och tacksam


Det som hade varit bra om vi hade gått vidare för inspelning hade varit Tin-Tins diabetes ( bra och bra men jag hade velat ge diabetesen ett ansikte, hur det är att leva och ha ett diabetes barn mm )
500 barn per år får diabetes och det är alldeles för mycket. 
Sen hade det varit skoj om vi hade fått visa världens bästa plats på jorden, Småskär, vår ö i Luleå skärgård,
mitt paradis :-)  Där solen är varje sommar :-)

Visst blev vi besvikna och ledsna när vi inte gick vidare (mamma, brorsan och kidsens pappa blev nog glada :-) ), all energi och alla förhoppningar som vi hade men det visste vi ju.
Jag kommer ihåg när Josefin ( hon höll i castingen mm ) ringde och berättade och när jag skulle ta emot kidsen samma dag var inte rolig, dom blev jätteledsna men samtidigt hade vi varit med om ngt som vi aldrig hade drömt om men det var en deppig dag.

Jag hade gissat på Johanna och Nina men trodde sedan att dom skulle ta in en blondin ( JAG ) men tji fick jag men men allt har sin mening, jag finner nog min stora kärlek när jag minst anar det :-)
Är man med i leken får man leken tåla men tycker faktiskt att Meter Film kan göra på ett annat sätt om det blir fler säsonger
Välj bara ut tre mammor- även om man vet hur det fungerar så tar det känslomässigt på en och framför allt för kidsens skull.


Dagens avsnitt var bra, blir nog en supersäsong och vi kommer att sitta som klistrade varje söndag kl 20.00.
Jag tycker mammorna var toppen och snygga
gillar Madde - jordnära och lugn
Helena - sprallig och galen :-)
Ulrika - enkel och stabil

= positivt

Skickar en hälsning till dom andra tre mammorna som inte gick vidare till inspelning och hoppas dom har hittat sin drömprins i ngt av beundrar breven :-)


Tjingeling och våta drömmar !


Kommentarer
Postat av: Eveline

intressant inlägg och tråkigt att du inte kom med. varför sökte du inte till denna säsong igen, fick man inte göra det om man som dig kom så långt förra året eller ville du helt enkelt inte?

2009-09-07 @ 18:24:32
URL: http://evelines.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tack Eveline, det räcker det vi var med om sen anser jag mig inte vara speciellt mediakåt haha

Visst hade det varit ett äventyr men jag är inte stark nog för att lägga ut hela mitt liv på bästa sändningstid :-)

2009-09-09 @ 22:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0