Jul jul strålande jul eller dj-la jul !!

Det är tre månader till jul och alla ni som känner mig vet att jag älskar födelsedagar och julen är ju det näst bästa
Jag har haft turen i alla år att få åka upp till norrland med kidsen, vi går på julkalendern en teater i parken och det bästa av allt vi får en vit jul dvs snö
Peter har inte varit mycket för julen men nu på senare år har han ändrat sig och det är ju helt perfekt att en människa kan ändra sig :-)
När kidsen var små åkte vi upp och Peter var inte alltid med, var han har varit behöver jag inte ta upp här men oftast har han arbetat juldagen mm och då har det varit svårt att få billiga biljetter hem igen
Det är ju inte billigt att resa i sverige, en biljett för mig och kidsen går på ca 5000 kr tur och retur, flygbiljetter kan man få tag i om man har tur och är ute i god tid ( vilket vi ej var i år )

Jag har bokat resa upp i år då SJ släppte biljetterna tidigare än vanligt så det fanns ej så mycket att välja på
Eftersom jag har fått jobb känner jag att jag inte kan ta ledigt så mycket så iår blir det bara ngr få dagar hemma i Luleå
Det är egentligen inte min jul då vi kör varannan men när det var min jul sist åkte kidsen till Afrika med Peter och Rebecca.
Det var ett äventyr för dom men dom vill inte åka utomlands ngt mer över julen, mitt önskemål det året var att dom skulle åka efter julafton men enligt Peter fanns det inga biljetter så det blev ej så.

Vi firar ju varannan jul med min kusin och hans familj, Emma 6år och Theo 3 år så i år är dom uppe i Luleå
Jepp det blir två år i rad för mig men annars blir det ju fel, (det blev ju två år i rad för Peter ), det är väl inget konstigt ?????
Min tanke var även att nästa år är lillebror lite över ett år och det är roligare för kidsen än i år då han bara är ngr månader och typ sover hela tiden samt att vi får fira med kusinkidsen.

Oj vad långt det blev men Peter är vansinnig och arg ( som vanligt är det alltid ngt ) men nu blir det så här i år, jag hade inget att säga till om Afrika och det är ju roligare att fira jul när det är lite barn med.

Så jul jul strålande jul att det alltid ska vara ngt som inte passar.... dj-la jul brukar jag säga!

Vad tycker ni? Har jag gjort fel?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga Marre, du har inte alls gjort fel utan resonerar moget och klokt kring det här tycker jag. Nu är det din tur att fira jul med barnen två år precis som han har gjort. Stå på dig!! Stanna inte borta för länge bara nu när du har ett arbete att tänka på ;-) Kram!

2009-09-27 @ 18:54:52
Postat av: Marre

Tack M, jag vet att jag inte gjort ngt fel men ville skriva av mig hihihi

2009-09-27 @ 19:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0