15 år i Göteborg

Idag är det exakt 15 år sedan Estonia sjönk, hemsk historia och en dag jag aldrig glömmer då det var min första dag/morgon här i Göteborg.
Jag minns att jag trodde att det var ett skämt men insåg väldigt snabbt att det var på riktigt.
Då var jag nyss fyllda 20 år, ung och formbar, hade sagt upp mig från jobbet på Max Hotell som frukostvärdinna och hade ingen aning om vad jag skulle bli och vad som skulle hända i mitt liv.
Jag kom från lilla Luleå med mina kläder och en tv men kände att jag hade inget att förlora, Luleå hade ju funnits kvar om jag hade ångrat mig och jag tror även jag hade fått mitt jobb tillbaka :-)
Men men jag är kvar och trivs jättebra !!
Göteborg är en liten storstad och påminner väldigt mycket om Luleå samt jag åker ju upp väldigt ofta och är lyckligt lottad som har två städer som hem. Sommaren i skärgården är underbar samt snön på julen och skoter åkning på påsken. 


Idag har jag varit på shoppingtur med mamma och pappa.
Vi hyrde en liten bil och åkte ut till Bäckebol -  Ikea där vi även åt en god lunch samt handlade lite ljus, jättefin wokpanna, vinglas, lampor mm
Mamma och pappa shoppade överkast, lampor och lite annat, sedan åkte vi vidare och det blev en skrivare till mig samt en tv till stugan till mor och far

Vi åkte hem med allting och sedan det roligaste av allt, Ica Kvantum hihihi
Mamma och jag gick loss och fyllde snabbt upp kundvagnen med massor av gott, jag ska laga lite mat i helgen så jag har matlådor till jobbet.



Pappa var riktigt duktig som chafför idag, super !!!
Här sitter han på Ikea och väntar på oss, jag har fått mitt shoppande av pappa, han är helt galen när det gäller priser och att handla hihihi Tin-Tin, jag och pappa är likadana. :-)

Åt en god middag här hemma och sedan åkte mor och far vidare hem till Ubbes lägenhet.
Tin-Tin och jag åkte ner till stan, skrivaren jag köpte kräver mer minne i datorn så jag måste uppgradera datorn, suck, jag är inte så bra på sådant och måste ta reda på vad jag har för dator mm
Ibland behöver man en man här hemma vare sig jag vill eller inte haha

Vi shoppade loss lite på Lindex och Veromoda, nu har jag en bra jobb garderob men ska försöka hitta mig ett par byxor imorgon.
Nu är det Idol och sedan Hollywood fruar sedan krama kudden, jag är helt slut !!!



Kommentarer
Postat av: Tove-Li

Hejsan! Hur är det med dig? Grattis till jobbet? När slutade du på Colomer?

Hoppas du kommer ihåg mig :)

2009-09-29 @ 14:13:42
URL: http://tovvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0