Mina önskemål på arbetstider

Idag har jag vilat och vilat, känner mig inte på topp men tänker inte vara hemma något mer från jobbet.
Imorgon är det min barnvecka och jag längtar så efter mina älsklingar.
Tin-Tin har jag inte sett på ngr dagar så det ska bli mysigt att krama henne och självklart även Teddi.
Teddi mår ok idag och känner sig bättre i fingret, hon är lite deppig för hon får ej spela fotboll, gå på dansen eller vara med på idrotten i skolan men det är ju bara en liten tid.
Dom är så olika mina döttrar, den ena älskar sport och att röra på sig och den andra är helt tvärtom, hon rör sig helst inte alls hihihihi



Jag hoppas allt blir bättre på jobbet, känns lite skumt att jag ska få ny plats men ser det som en nystart.
Jag sitter även och räknar timmar och försöker få ihop mina arbetstider så det ska fungera dom veckorna jag har kidsen, som det ser ut nu så fungerar det inte.
Tin-Tins diabetes innebär ju planering och framför allt tider på mat mm så nu är det alldeles för sent att ramla in vid halv sex och fixa middagen samt jag har ingen koll på vad hon äter på morgonen.

Jag hoppas min chef förstår att jag vill mixtra lite, om hon inte är trött på mig redan, men jag är den enda ensamstående mamman och får inte ihop det den veckan jag har kidsen
Jag har inte skaffat kids för att inte hinna umgås med dom, om några år flyttar dom hemifrån och då kan jag jobba dygnet runt samt den veckan jag är ensam.

Så här skulle jag vilja ha det:

Kidsens vecka:
måndag  08.00-16.00
tisdag  08.30-16.00
onsdag 08.30-16.00
torsdag 08.30-16.00
fredag 07.30-16.00 ( vi har morgonmöte så en tidig morgon får vi fixa) 

Egna veckan :
måndag 08.30-17.00
tisdag 08.00-17.00
onsdag 08.00-17.00
torsdag 08.00-17.00
fredag 07.30-16.30

Vi lämnar ju måndagar och dessa morgontider skulle jag kunna åka med kidsen 08.07. Då har jag även koll på vad dom äter på morgonen samt vi får en lugn och mysig morgon tillsammans.
Middagen skulle inte bli för sen om jag slutade kl 16 och vi skulle hinna umgås på kvällen med läxor, tv och mys. 
Detta skulle bli 3 timmar mindre i månaden och det tycker jag skulle vara underbart!
En halvtimmes lunch varje dag och skulle jag vilja ta en timme kan jag ju arbeta till 17.30 det dagar jag är ensam.

Nå ja vi får se, tror att dom är trött på mig men men gillar dom mig ej så får jag hitta mig ngt annat jobb

Mamma och pappa är ju här nu så imorgon hjälper mamma till med middagen, kidsen  ser framemot att dom är här och ska stanna så länge, vi kommer att hinna gå på Jul på Liseberg samt bara umgås och ha trevligt

Kram på er och ha en skön söndag kväll !!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0