Lycka och Olycka

Oj vad dagarna går fort och jag är så dålig på att blogga :-)
Veckan på jobbet har varit sådär, vi var ut och åt på tisdagskvällen och det var trevligt och god mat, jag gick faktiskt hem först, vuxenpoäng till mig men var helt slut vid halv nio tiden !!

Mamma och pappa har kommit tillbaka till Göteborg, dom ska stanna till den 24 november så nu har jag hjälp när jag behöver, helt underbart.
Mamma är sjukskriven till årsslutet och har inte bra i foten så hon ska ta det lugnt men stå vid spisen ska hon nog klara av  hahahaha

Jag trivs som ni vet inte på jobbet, kräks varje dag och har ont i magen men kände att det kan knappast bli sämre så jag tog mig i kragen och bestämde mig för att prata med chefen.
Hon är verkligen helt underbar, hon är bra på att lyssna, omtänksam och vi kommer bra överens.
Hon hade förstått och sett på mig att jag inte trivdes och jag berättade som det var att jag ej kommer överens med min rumsarbetskamrat
Ni kanske tycker att jag inte ska säga ngt efter två veckor på jobbet men näää där tycker jag helt annat, jag vill må bra då jag anser att livet är för kort för att må dåligt och vara olycklig ! 
Däremot ska man respektera alla människor men ibland kommer man inte alltid överens med en person och det fungerar inte.
Min arbetskompis som sitter i samma rum som mig är så olik mig och får mig att känna mig så liten
Jag blir nervös och vågar inte ens lyfta luren, allt jag gör gör jag fel känns det som och vissa kommentarer jag får är inte ok !
 
Vi pratar inte ens med varandra, hon har till och med sagt att här jobbar vi, vi har inte tid att prata - helt sjukt !

Nu ska jag ialla fall få byta plats och det känns kanon, visst känns det lite skumt också men jag är 35 år och vill tycka att det är roligt att gå till jobbet
Du spenderar så många timmar på en arbetsplats och för mig är det sociala jätteviktigt, jag har ju ingen att komma hem till varannan vecka så jag måste ju prata med ngn på dagarna hihihi

Min mardröm är att känna som dom flesta människor gör, längta tills fredagen så att det blir helg och ha värsta ångesten på söndagen för att det är jobb på måndagen. Fy !!

Så jag är stolt över mig själv att jag tog tag i detta, jag vill annars gärna sticka huvudet i sanden !!!!
Fungerar inte detta så får dom ta mig där ifrån, för mig är kidsen viktigast och att jag mår bra !!!!!!
Ni får tycka precis som ni vill men så här tycker jag, jag är glad att jag har ett jobb men det är inte det viktigaste i mitt liv.

Nog om mitt arbete.

I fredags var jag hemma från jobbet då jag har haft sådan huvudvärk varje dag och tror att när jag hade fått fram hur jag kände så släppte allt, jag var helt slut så jag var hemma och vilade.
När jag ligger och tar det lugnt ringer telefonen, det är Peter som ringer och är på sjukhuset med Teddi.

Mitt hjärta hoppade och jag blev jättenervös, hon hade klämt fingrarna i en dörr på skolan och hade fått sy, det var ett jättejack i vänster långfinger så nu har hon bandage och har lite svårt för att göra vissa saker
Fy min lilla tjej !! Hon är pigg idag men det var nog omtumlande för henne.


Här berättar hon om vad dom gjorde på sjukhuset mm



Teddi har varit här idag då hon inte ville åka ut på äventyr med sin pappa, mamma kom förbi då pappa åkte på travet så vi har löst korsord, vilat och fikat.




Min bästa Teddi, lite handikappad i ngr dagar :-)



En jätterolig sak som hände i veckan var att Lovisa kom till världen
00.50 den 15 oktober födde Malin sin dotter på 4140g
Grattis Malin och Jan till er jättefina flicka som jag ser framemot att lära känna och följa så länge jag lever
Hurra Hurra Hurra, morsan !!!! hihihi

Nu har jag en hemmakväll alldeles själv, ska vila så jag är pigg på måndag

Tjingeling !!!

Kommentarer
Postat av: Jens

Det var din mamma som ville att jag skulle

läsa din blogg.

Kram Jens

2010-01-01 @ 00:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0