Jag är helt slut :-(

Dagarna har bara sprungit iväg och jag är helt slut efter mina första dagar på nya jobbet.
Det är naturligtvis mycket första dagarna, mycket nytt att lära sig och man vill visa sin bästa sida, jag känner mig helt snurrig men hoppas att det känns bättre längre fram, jag har varit så trött och det har snurrat i huvudet som bara den.
Mitt första intryck och mina känslor är väldigt delade, jag vet inte riktigt hur jag känner och vad jag tycker men det blir nog helt ok.
Det är vissa saker som jag tycker känns konstigt och som inte riktigt stämmer men jag får vara cool och lugn ett tag och känna efter innan jag vet hur allt fungerar.

Jag förstår mig inte på folk bara, är man inte intresserad och nyfiken på andra människor ????

VD är superbra och jag kommer nog att hålla mig till henne, hon vill ju även ha ngn som kan tycka och komma med ideer och hennes tankar och önskemål om hur hon vill ha det på ett kontor stämmer så bra med mina men jag känner inte riktigt att det är så, men det kan ju bli :-)

Arbetstiderna på kontoret förstår jag inte riktigt heller men det hoppas jag kunna ändra så det passar mig bättre, jag vill verkligen inte jobba i hjäl mig och komma hem sur och grinig till kidsen.

Kidsen är det viktigaste jag har och kommer i första hand !!

Jag vet att det är många som har det så men för mig är det viktigare med tid än pengar, min dröm skulle vara att jobba deltid men men ...
Sen är ju inte mina kids som alla andra, Tin-Tin har sin diabetes och vi har vissa mattider mm, hon kan inte vara hemma ensam och jag vill vara tillgänglig för henne och självklart även för Teddi.

Mamma och pappa har ju varit här men åkte hem igår lördag, det har varit toppen och jag har fått mycket hjälp. Jag har fått rena fönster, nyplanterade blommor samt mamma har tagit hand om kidsen och haft maten klar när jag har kommit hem från jobbet.
TACK för all hjälp, trist att ni bor så långt borta :-( !!

Det är verkligen inte lätt att få det att gå ihop, som ensamstående får man lära sig att pussla och trixa, hade varit skönt att ha ngn som kunde hjälpa mig men men nu är det som det är.
Om jag har tur så kommer nog mamma och pappa tillbaka snart igen, mamma är ju sjukskriven och pappa är pensionär så dom kan ju lika gärna vara här som i Luleå och brorsans lägenhet finns ju tillgänglig.
Det skulle underlätta enormt för mig nu i början då det känns som om jag kommer att jobba och stressa ihjäl mig. 

Så här ser mina arbetstider ut: varannan vecka 08.00-17.00 ( kidsens vecka ) samt 08.30-17.30 ( min barnfria vecka ), vi har en timmes lunch och fredagar jobbar man 07.30-16.30.
Detta kommer att bli superjobbigt, jag förstår inte hur mina veckor med kidsen kommer att fungera men får kämpa i ngr veckor innan jag får be om lite flex.
En timmes lunch känns helt onödigt för min del, jag går hellre hem tidigare samt den veckan jag inte har kidsen kan jag hellre gå in kl 08.00.

Här kommer lite bilder från veckan :

Middag på köttbullekafeet, mormor och Teddi har shoppat på stan och mötte upp mig när jag slutat arbetat.
( detta kommer att bli kidsens middagsställe i framtiden, ligger alldeles vid mitt kontor )


Teddibus :-)



Sliten mamma och nu arbetsmyra, fy hur jag ser ut men det har varit mycket dessa dagar :-)




På väg till jobbet i mina nya snygga byxor och tröja :-)



Här är mamma, pappa och Tin-Tin
Vi avslutar veckan med färska havskräftor och räkor, så gott och MUMSIGT !!



Teddi och Vendela på väg till klassfesten  :-)


Helgen har varit lugn för min del, kidsen är hos Peter och kommer till mig på tisdag då det är hockey på måndag
Frölunda - Luleå :-)
Ikväll blir det bingolotto och jag ska nog ta mig en promenad till solariet, känner att jag börjar få eksem när kylan kommer och det känns inte bra.
Vi har supertrist väder här i Göteborg, storm och regn - fy !!

Tjingeling och ta hand om varandra.


Kommentarer
Postat av: Elinor

Hej, halkade in här via Anna Books blogg, såg att vi båda kommenterat om barndiabetesfonden. Jag har en dotter på 2,5 år som precis har fått diabetes. Jag är på jakt efter någon att utbyta tankar och så med kring diabetes. Du kanske vill berätta lite om hur du upplevt det? Mvh Elinor

2009-10-04 @ 21:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0