Svullet öga, julbasar och ommöblering

Tiden och orken räcker inte till !
Jag hinner och orkar verkligen inte blogga lika mycket som jag vill men ska berätta lite om vad som har hänt.
Veckan har gått fort, jag var på kurs i Stockholm över dagen i torsdags och gissa vad som hände ???

Jag satte mig på fel tåg, så himla typiskt mig hahaha men jag kom till Stockholm och hann precis. ( blev lite sen men men )
Jag trodde bara att det gick ett tåg till storstaden på morgonen så jag gick till X2000 och hoppade på min vagn, min plats var ledig så jag upptäckte inget förrän konduktören berättade att jag satt på fel tåg :-).
Mitt tåg gick 05.54 och jag satt på 06.00 tåget - pinsamt pinsamt men sådant här händer oftast mig hihihihi
Virrig ? NÄ inte jag !

Kursen var väldigt intressant och givande, det var en hel dag med god mat och trevligt innehåll, det kommer att underlätta för mig för mina arbetsuppgifter och det var roligt att komma iväg en sväng. Jag var dessvärre helt slut efter den långa dagen så det var läggdags på en gång när jag ramlade in i den överbokade kojjan. Mamma och pappa sov över då dom hade varit här för kidsen och jag börjar 07.30 på fredagarna.



I helgen har vi tagit det lugnt, jag är så stressad och känner mig inte på topp så ena ögat har svullnat upp, Teddi har varit snuvig så vi har varit hemma och i ordning för basaren som Casa Montessori har på lördag. Vi ska sälja pins och pennor 5 kr st, samt plånböcker och mobilsmycken.

Idag har vi även möblerat om i kidsens rum samt jag har rensat och slängt massor i lgh, källarförrådet och i vindsförrådet. Vi skulle gått på Liseberg men det regnar och är pissväder så det blev en inne dag. Jag har även tvättat sängkläder, städat och lagat lunchlådor, herregud vad jag är duktig !




Igår lördag hade vi en hel dag på stan med mamma och pappa, det var underbart väder och vi tog en sen lunch , eller det blev en tidig middag på Jensens Bofhouse. Jag shoppade även en taklampa ( blev inte den lila som jag har sett utan hittade två st på Bolagret som var lika fina och billigare ) samt en läslampa till vardagsrummet.
När vi åkte hem med spårvagnen var det så pinsamt då det hade varit stopp i trafiken så vår vagn var fullsatt, vi fick hålla den stora lampskärmen högt upp i luften så folk skulle rymmas och det var jobbigt för armarna,  tillslut fick Tin-Tin en sittplats och satte den över huvudet hahaha.
Jag skrattade så jag grät och jag kan säga att alla i vagnen hade ett leende på läpparna hihihi.

Nu till veckan är jag barnledig men ska passa på att vila, sova och ta hand om mig själv.
Imorgon måndag är det utvecklingssamtal för Teddi och på tisdag ska vi bowla med jobbet men jag tänker inte gå, jag orkar verkligen inte, känner mig stressad och hinner inte med mig själv, kidsen och framför allt är jag världens sämsta vän just nu :-(

Kram till er alla, jag har inte glömt bort er men är helt slut och orkar ingenting, tänker på er och hoppas ni förstår mig att jag inte orkar.
Ta hand om er och om varandra !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0